pozycjonowanie
Każda osoba prowadząca swój własny biznes wie, że reklama to w dzisiejszych czasach jeden z podstawowych elementów, bez których praktycznie żadna firma nie jest w stanie sprawnie funkcjonować na rynku. Z badań wynika, że większość potencjalnych klientów to właśnie w internecie szuka wszelkich informacji na temat usług czy produktów, warto więc zadbać o pozycjonowanie, żeby to właśnie naszą firmę spotkali na swojej drodze w trakcie tych poszukiwań.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, inaczej SEO to różnego rodzaju działania, które mają jeden cel – podwyższenie pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. Z pozycjonowaniem ściśle związana jest optymalizacja strony internetowej. Która polega na takim udoskonaleniu treści, które się na niej znajdują oraz samego kodu programistycznego, aby dana witryna była jak najlepsza z punktu widzenia algorytmu wyszukiwarki Google oraz oczywiście klienta, który daną stronę odwiedzi. W ogromnym skrócie można powiedzieć, że optymalizacja to działania polegające na zmianie treści tekstów już obecnych na stronie. Regularnym dodawaniu nowych informacji i artykułów czy załączaniu zdjęć do treści umieszczanych lub już obecnych na stronie. Do działań związanych z optymalizacją zalicza się też dobór odpowiednich słów kluczowych, na podstawie których nasza strona internetowa będzie wyszukiwana.

Nie każdy link Ci służy

Druga sprawa, która wiąże się z pozycjonowaniem to działania, które mają miejsce już poza daną witryną. Chodzi tutaj o zamieszczanie odnośników (back links) do pozycjonowanej witryny na innych stronach internetowych. Wyszukiwarka Google uważa to za polecenie, które jest według jej algorytmu bardzo wartościowe. Dzięki temu Twoja strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że wyszukiwarka Google uwzględnia również renomę witryn, na których znajdują się odnośniki do naszej strony, przez co zadanie to wcale nie jest takie proste. Zasada jest jednak oczywista i taka sama jak w realnym życiu – im więcej osób Cię poleca, tym masz więcej klientów.

pozycjonowanie

Optymalizacja plus polecenie = zysk

Jak widać pozycjonowane to głównie dwa powiązane ze sobą działania. Optymalizacja strony internetowej i jej dopasowanie do algorytmu Google oraz wszelkie aktywności, które podejmowane są już poza pozycjonowaną witryną. Mające na celu wykreowanie jak największej liczby wartościowych odnośników do naszej strony. Efektywne połączenie w całość tych dwóch działań to z pewnością szansa na zwiększenie widoczności naszej firmy w internecie.  A co za tym idzie na lepszą reklamę, więcej klientów i w końcu – większe zyski!

Ile kosztuje pozycjonowanie

Pozycjonowanie to działania drogie i nie ma się tutaj co oszukiwać. Koszty pozycjonowania wynikają przede wszystkim z nakładów czasu, który potrzebny jest do dogłębnej analizy strony czy pieniędzy wydanych na serwery i domeny, które pozwolą stworzyć zaplecze do samego pozycjonowania. Do kosztów wliczyć również trzeba pracę copywriterów, jeżeli potrzebne jest dobre zaplecze tematyczne. Kolejną sprawą jest sama optymalizacja. Poprawki techniczne i różnego rodzaju korekty, które sprawią, że nasza witryna stanie się atrakcyjna dla algorytmu Google, wymagają znajomości tematu, a co za tym idzie odpowiednich osób (informatyków), którzy znają się na swojej pracy i są bardzo cenieni na rynku pracy. Przez co oczywiście bardzo drodzy. Jeżeli chodzi o cenę takiej usługi, to na koszty mają również wpływ czynniki takie jak konkurencja w danej branży, ilość fraz, jakie będziemy pozycjonować oraz jaki jest aktualny stan witryny. Jak bardzo absorbujące będą działania mające na celu jej zoptymalizowanie. Więcej o tym co decyduje o cenie pozycjonowanie pisałem tutaj »

Okazje cenowe nie zawsze są dobre

Jak widać, na koszty pozycjonowania wpływa wiele czynników. Jeżeli więc ktoś od razu, bez sprawdzenia tych wszystkich informacji podaje Ci bardzo konkurencyjną stawkę, sprawa jest nieco podejrzana. Dobre firmy, które mają doświadczenie w pozycjonowaniu, przed podaniem ostatecznej ceny wszystko dokładnie sprawdzą i dopiero wówczas podają Ci konkretną ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, to okazje cenowe nie zawsze są tutaj dobrym rozwiązaniem.

Jako, że na koszt pozycjonowania wpływa tak wiele rzeczy, trudno jest jednoznacznie powiedzieć, jaka jest cena tego typu usługi. Ponieważ nie obowiązuje jeden sztywny cennik. Należy sobie jednak zdawać sprawę z tego, że miesięczne koszty pozycjonowania kształtują się w przedziale od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. W zależności od czynników takich jak chociażby sezonowość niektórych fraz. Co łatwo wytłumaczyć na przykładzie opon — fraza „opony zimowe” będzie oczywiście o wiele droższa do wypozycjonowania w okresie jesienno-zimowym niż w lecie, co nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem.

Efekty pozycjonowania

Osoby decydujące się na pozycjonowanie muszą sobie zdawać sprawę z tego, że jest to proces długotrwały. Aby dostrzec konkretne rezultaty, trzeba trochę poczekać (może to być kilka a nawet kilkanaście miesięcy). Inwestycja w dobre i profesjonalne pozycjonowanie zawsze jednak zwróci się nam z nawiązką. Obecność na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google z pewnością pomoże firmie przyciągnąć klientów, którzy pierwsze wyniki wyszukiwania traktują jako bardziej „pewne” niż te z kolejnych stron, do których już często nawet nie docierają. Według statystyk drugą stronę wyników wyszukiwania odwiedza jedynie około 10% szukających danej usługi. Powinno nam to uświadomić fakt, jak ważne jest, żeby znaleźć się na tej pierwszej, z której korzysta większość internautów.

pozycjonowanie

Warto wiedzieć, że postępy w działaniach związanych z pozycjonowaniem można skutecznie śledzić. Służy do tego Google Analytics. Dzięki czemu jesteśmy w stanie kontrolować pracę firmy, której zleciliśmy podwyższenie pozycji naszej strony w wyszukiwarce.

Profesjonalne pozycjonowanie to działanie, które wydaje się nieodzownym elementem prowadzenia nowoczesnej firmy, im szybciej to zrozumiemy, tym szybciej nasza firma odniesie sukces na rynku, a my będziemy się mogli cieszyć coraz to większymi zyskami i sami przekonamy się, że pieniądze wydane na pozycjonowanie to inwestycja, a nie poniesione koszty.