błędy SEO

Pozycjonowanie stron internetowych pozostanie najskuteczniejszą i najbardziej opłacalną metodą pozyskiwania klientów tak długo, jak długo będzie tańsze od Google Adwords. Dlatego jeśli jeszcze tego nie robisz a zależy Ci na zwiększeniu ruchu organicznego, najwyższy czas aby zacząć. Wiem, nie każdego stać by płacić firmie 500 zł miesięcznie, a jest to kwota minimalna poniżej której nie warto nawet zaczynać. Jednak koszty te można znacząco zredukować jeśli sam zajmiesz się dbaniem o promocję swojej witryny. Chcąc zrobić to poprawnie powinieneś poznać nie tylko skuteczne sposoby jak przenieść markę na wyższy poziom, ale również błędy SEO których należy unikać.

1. Zduplikowana treść

Już w szkole nauczyciele nieprzychylnym okiem patrzyli na uczniów którzy przepisywali wypracowania od kolegów. Google też tego nie lubi i wyszukiwarka może karać strony które publikują treści kopiowane z innych witryn. Warto więc poświęcić trochę czasu na napisanie oryginalnej treści która będzie służyła Twoim czytelnikom.

2. Niezoptymalizowane grafiki

Wolno ładujące się strony www są bardzo źle widziane przez użytkowników a właśnie zdjęcia o dużym rozmiarze najbardziej wydłużają czas ładowania się witryny. Warto więc zadbać o właściwą kompresję obrazków.
Dodatkowo szukając potrzebnych nam informacji często korzystamy z wyszukiwarki graficznej Google. Jeśli więc zadbasz oto aby grafiki były właściwie opisane masz szansę dotrzeć do większej liczby użytkowników sieci.

3. Szybkość ładowania witryny

Jak wspomniałem w poprzednim punkcie to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Niestety jeśli Twoja strona nie wczytuje się wystarczająco szybko, (według Google większość użytkowników oczekuje że witryna załaduje się do 3 sekund) nikt nie będzie czekał tylko zniecierpliwiony przejdzie do konkurencji. Na czas ładowania witryny wpływ mają nie tylko wcześniej wymienione grafiki ale również hosting, ilość używanych wtyczek, JavaScript czy ilość przekierowań. Warto więc zadbać o ograniczenie tych elementów na stronie aby nie tracić potencjalnych klientów.

błędy SEO

4. Brak optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych

Ponad 70% użytkowników przeglądając internet korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego jest to jeden z głównych powodów dla którego nie powinieneś tego zaniedbać. Jeśli nie zoptymalizowałeś swojej witryny i nie jest responsywna stracisz znaczną cześć ruchu, gdyż użytkownikowi trudno będzie z niej korzystać.
Google również chętniej promuje strony z wersją mobilną w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych.

błędy SEO

5. Rzadkie aktualizowanie witryny

Jednym z wielu czynników wpływających na ranking witryny jest świeża i wartościowa treść. Dlatego jednym z Twoich z celów powinno być tworzenie wysokiej jakości tekstów. Jest to ważne, ponieważ pisanie tekstów nie tylko buduje Twoją pozycję jako eksperta ale pozwala też na pozyskanie ogromnej ilości ruchu organicznego. Twoi goście często będą szukać najnowszych informacji.

błędy SEO

6. Zły dobór słów kluczowych

Czasami słowa kluczowe które nam wydają się oczywiste nie są dobrym wyborem. Eksperci utrzymują, że odpowiednio dobrane frazy powinny umożliwić zrealizowanie odpowiednich celów biznesowych: większy organiczny ruch, konwersja, sprzedaż czy większy zysk. Spróbuj więc znaleźć słowa które niskim kosztem pracy przyniosą dużą korzyść a nie skupiaj się na frazach które są bardzo konkurencyjne.

7. Zbyt dużo słów kluczowych

Wbrew pozorom upychanie słów kluczowych to błąd. Właściwa strategia słów kluczowych może być bardzo skuteczna dla wyszukiwarek jednak zbyt duża ilość obniży wartość Twoich treści. Przygotowując tekst, trzeba mieć na uwadze, że z naszej strony internetowej korzystać będą ludzie, a nie roboty wyszukiwarek.

8. Brak lub słabe linkowanie

Od jakiegoś czasu kluczem do sukcesu jest nie ilość ale jakość linków. Nie warto więc korzystać z kiepskiej jakości darmowych katalogów albo kupować linków na allegro, najczęściej będzie z nich więcej szkody niż pożytku. Zwróć również uwagę aby nie nadużywać słów kluczowych w anchor tekście, hiperłącza prowadzące do Twojej witryny powinny być zróżnicowane.
Warto też wspomóc indeksowanie naszego serwisu linkowaniem wewnętrznym. Linkuj podobne artykuły tym razem używając anchor tekstów ze słowami kluczowymi.

9. Brak monitorowania aktualności SEO

Warto zauważyć że optymalizacja SEO nie jest statyczna ale ciągle się zmienia. Dlatego też powinieneś śledzić aktualności z branży aby być poinformowanym o czynnikach wpływających na ranking SEO. I na bieżąco dopasowywać swoje działania do aktualnych potrzeb aby uniknąć ewentualnych kar od Google.

10. Oczekiwanie wyników z dnia na dzień

Niestety pozycjonowanie strony internetowej wymaga czasu i nakładu pracy. Dlatego uważaj na oferty które zapewniają szybkie efekty za małe pieniądze. Jeśli nie masz dużego budżetu reklamowego to niemożliwym jest podniesienie pozycji w bardzo krótkim czasie. Wyjątkiem może być sytuacja gdy oferujesz coś co nie ma wcale lub bardzo małą konkurencję.

Jeśli planujesz zacząć dbać o widoczność swojej witryny w wyszukiwarkach to na początek zacznij przestrzegać tych zaleceń a po jakimś czasie zobaczysz rezultaty. Jeśli jednak stwierdzisz że któreś z wymienionych zaleceń Cię przerasta skontaktuj się z nami. Pomożemy wyeliminować błędy SEO na Twojej stronie. Zapraszamy!